28 maj 2008

Visst blev det Optipod!

Efter att ha testat en del bestämde jag mig för att köpa det stativ och de tillbehör jag fått låna. Prylarna är hur stadiga som helst, och det känns lite roligare att köpa svenskt handbyggt än massproducerade prylar. Jag kanske ångrar mig om Hans Olsson lägger ner verksamheten innan jag lägger ner fotograferandet, men den tiden den sorgen ...

Idag fick jag ersättningsfoten till mitt 70-200; en synnerligen trevlig konstruktion som förutom att vara stabilare än originalfoten också gör det bekvämare när jag handhåller objektivet.

70-200_Optipod

Nu väntar jag bara på stativfötter och en stabilisering till fästet för 300/2.8 VR - originalfoten flexar tyvärr en del, och jag hoppas råda bot på det. Jag har inte sett hur det är gjort, men gissar att det är ungefär som det lilla extra stödet i högerkanten av fästet på bilden ovan.

Inga kommentarer: