11 mars 2008

Nikon Solutions Expo 2008

Besökte Nikon Solutions Expo i Nacka Strand i eftermiddags. Tyvärr var jag där för sent för att gå på något seminarie, så jag fick nöja mig med att kolla på lite prylar.

Det var inte något direkt nytt där, även om det var kul att pilla lite på Nikons nya 24mm tilt./shiftglugg. Jag tyckte den kändes som den saknade lite av den precision man vill ha i den typen av objektiv, men jag hann i och för sig inte pilla så mycket på den.

Jag testade Nikon 200/2,0 VR på min D3 - synnerligen trevlig, och oerhört skarp glugg, som väckte ett visst habegär. Tyvärr sätter priset hinder i vägen, och med tanke på att jag har en 70-200/2,8 är det nog smartare att lägga pengarna på annat ...

Nikon Solutions Expo 2008
Nikon D3, 200mm f/2,0@2,0, ISO 6400

Tydligen såldes där Sandisk Ducati 8GB-kort för 800:- stycket, vilket är ett klart bra pris, men de var slut när jag kom dit.

Som tur var sålde de åtminstone gott kaffe och goda kanelbullar, vilket syns på kamraten Kjell här:
KjellF

Nåja, en ska inte klaga i onödan. Elmiamässan i april blir säkert roligare :)

Inga kommentarer: